چلسی – منچسترسیتی؛ بزن و بکوب پپ و پوچ!

حساس‌ترین بازی هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس امشب در لندن برگزار خواهد شد، جایی که منچسترسیتی صدرنشین مهمان چلسی خواهد بود.

به گزارش تازه‌نیوز، امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن، حساس‌ترین بازی هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس برگزار خواهد شد. چلسی در این بازی از منچسترسیتی صدرنشین میزبانی خواهد کرد.

چلسی؛ نقطه عطف تیم پوچ

باور این که چلسی بتواند با آن وضعیت و با نتایج پرنوسان مقابل آماده‌ترین تاتنهام ۴-۱ پیروز شود، دشوار بود. با این حال مائوریسیو پوچتینو نشان داد که در حال ساختن تیمی متفاوت با بازیکنانی جدیدی است و باید به او زمان داد. ترفندهایش در مقابل تیم سابقش نتیجه داد و حالا باید به مصاف صدرنشین برود. این که چلسی میزبان خواهد بود با توجه به نتایجی که در غرب لندن گرفته‌اند، دلخوشی ندارد. استمفوردبریج خانه امنی برای چلسی نبوده و حتی در ۳ بازی آخر لیگ برتری مقابل سیتی در این زمین باخته‌اند. با این حال می‌تواند از بازی‌های نوامبر با عنوان نقطه عطف تیم پوچ یاد کرد، اگر در ادامه و بعد از برد مقابل تاتنهام بتوانند امتیازات لازم را ابتدا از منچسترسیتی و سپس از نیوکاسل بگیرند.

منچسترسیتی؛ پپ خوش‌شانس

۲ شکست مقابل ولورهمپتون و آرسنال باعث شد تا تصور کنیم منچسترسیتی این فصل بی‌رقیب نیست. البته هنوز هم باید بگوییم که رقبا نزدیک به سیتی هستند و لغزش می‌تواند برای تیم پپ گواردیولا گران تمام شود. با این حال پپ و شاگردانش خوش‌شانس بوده‌اند که تاتنهام در بهترین زمان ممکن برای اولین مرتبه شکست خورد و صدر جدول در آستانه فیفادی به منچسترسیتی رسیده است. ۳ هفته و ۳ چالش بزرگ پیش‌روی سیتی خواهد بود؛ ابتدا چلسی و سپس لیورپول و تاتنهام. شاید در این ۳ هفته تا ابتدای دسامبر مشخص شود که تیم گواردیولا چه‌کاره است. برای خودشان رقیب می‌تراشند یا رقبا را با گرفتن ۳ امتیاز در این دیدارها از میدان به در خواهند کرد؟ خبر خوب این که در لندن مقابل چلسی معمولاً نتایج خوبی گرفته‌اند و ۲ بازی بعدی هم در اتحاد خواهد بود.

آخرین بازی
بیست‌ویکم مِی ۲۰۲۳ در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد با یک گل از سد چلسی گذشت. آلوارس زننده تنها گل آن دیدار بود.

آمار بازی
۵۲) چلسی و منچسترسیتی تابه‌حال ۵۲ مرتبه در لیگ برتر انگلیس به مصاف هم رفته‌اند که سهم آبی‌های لندن ۲۷ برد و سهم آبی‌آسمانی‌های منچستر ۱۸ برد بوده است. تنها ۷ بازی بین این دو تیم با تساوی خاتمه یافته.
۶) منچسترسیتی در ۶ دیدار اخیر مقابل چلسی در تمامی رقابت‌ها پیروز شده است.
۱) سیتی هر ۴ بازی آخر لیگ برتری مقابل چلسی را با نتایج مشابه ۱-۰ برده است.
۲) برد ۲ سال قبل در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۱ آخرین برد چلسی مقابل منچسترسیتی بود. بعد از آن تمامی بازی‌ها را به این رقیب باخته‌اند.
۳) ۳ سال و ۵ ماه قبل آخرین برد چلسی مقابل سیتی در استمفوردبریج به‌دست آمد. ژوئن ۲۰۲۰ آبی‌های لندن مقابل سیتی ۲-۱ پیروز شدند.
۳) برای چلسی، استمفوردبریج این فصل خانه امنی نبوده است. در ۶ بازی خانگی، تیم پوچتینو ۳ بازی را باخته است!
۰) منچسترسیتی و منچستریونایتد تنها تیم‌هایی هستند که تا پایان هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس در هیچ دیداری با رقیب امتیازات را تقسیم نکرده‌اند؛ یا برده‌اند یا باخته‌اند.
۱۱) ارلینگ هالند آقای‌گل فصل قبل لیگ برتر انگلیس این فصل هم با فاصله در صدر جدول گلزنان قرار دارد. ستاره نروژی ۱۱ گله است، در حالی که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده او یعنی محمد صلاح ۸ گل زده.
۲۲) مائوریسیو پوچتینو و پپ گواردیولا ۲۲ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. ۱۳ مرتبه پپ پیروز شده و در ۴ بازی پوچ برنده بوده. ۵ بازی بین این دو سرمربی صاحب‌سبک هم با تساوی به پایان رسیده است.

مصدومان و محرومان
وسلی فوفانا، کریستوفر انکونکو، رومئو لاویا، بن چیلول، کارنی چوکووئمکا، تروو شالوبا و آرماندو برویا در لیست مصدومان چلسی قرار دارند. جان استونز، کوین دی‌بروینه، سرخیو گومس و مانوئل آکانجی هم مصدومان منچسترسیتی هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی:
سانچس، جیمز، دیساسی، سیلوا، کولویل، کایسدو، فرناندس، پالمر، گالاگر، استرلینگ و جکسون
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، دیاس، گواردیول، فودن، رودری، کواچیچ، دوکو، آلوارس، سیلوا و هالند

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.