با هر بیمه‌ای که دارید، آزمایش خود را در منزل انجام دهید

تقریبا تمامی آزمایش‌های خونی، ادراری، مخاطی و مدفوعی که پزشکان تجویز می‌کنند را می‌توان با استفاده از خدمات آزمایش در منزل انجام داد.

آزمایش در منزل چگونه انجام می‌شود؟ آیا برای انجام آزمایش در منزل امکان استفاده از بیمه وجود دارد؟ در دنیای امروز حفظ زمان، معیار مهمی برای همه است. به همین علت تمام افراد تلاش می‌کنند تا از خدماتی استفاده نمایند که در زمان خود صرفه‌جویی کنند.

امکان دارد تصور کنید که آزمایش در منزل هزینه‌های زیادی می‌خواهد و تحت پوشش خدمات بیمه نیست. اما این ذهنیتی اشتباه است! در ادامه‌ی این مطلب به‌طور کامل با خدمات آزمایش در منزل آشنا خواهید شد.

خدمات آزمایش در منزل چیست؟

گفتنی است که تقریبا تمامی آزمایش‌های خونی، ادراری، مخاطی و مدفوعی که پزشکان تجویز می‌کنند را می‌توان با استفاده از خدمات آزمایش در منزل انجام داد. همان‌طور که در زمان مراجعه به آزمایشگاه‌ها نمونه‌ی خون، ادرار و مدفوع از فرد گرفته می‌شود، در خدمات آزمایش درون منزل نیز تمامی این نمونه‌ها گرفته می‌شود. شاید فکر کنید که در خدمات آزمایش در منزل دیگر از بیمه نمی‌توانید استفاده نمایید. باید بگوییم که این تصور کاملاً اشتباه است. زیرا مجموعه آزمایش در منزل هومکا با بیمه‌های معتبر کشور قرارداد دارد و شما می‌توانید برای پرداخت هزینه‌ها از بیمه خود استفاده کنید.
پروتکل‌های بهداشتی در زمان انجام آزمایش چگونه رعایت می‌شود؟ این سوالی است که در ذهن اغلب افراد شکل می‌گیرد. گفتنی است که مجموعه هومکا تمامی مجوزهای لازم جهت ارائه خدمات آزمایش در منزل را اخذ کرده است. هومکا از ابزار استریل برای نمونه‌گیری استفاده می‌کند و همچنین برای حمل نمونه‌ها تجهیزات مخصوصی دارند تا نمونه در شرایطی ایمن به آزمایشگاه منتقل شود.

در خدمات آزمایش در منزل، چه آزمایش‌هایی گرفته می‌شود؟

استفاده از خدمات آزمایش در منزل روشی مطمئن است و افراد با استفاده از این خدمات می‌توانند در زمان خود صرفه‌جویی کنند. در ادامه با انواع آزمایش‌های قابل انجام به شیوه آزمایش در منزل هومکا آشنا می‌شوید. این آزمایش‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • چکاپ بانوان و آزمایش‌های مرتبط
  • آزمایش‌های پیش‌از بارداری و حین بارداری
  • چکاپ آقایان و آزمایش‌های مخصوص آنان
  • چکاپ کودکان و آزمایش‌های مرتبط
  • چکاپ سالمندان و آزمایش‌های ارزیابی سلامت
  • آزمایش تیروئید
  • چکاپ کلیه
  • چکاپ کبد و بررسی انواع آنزیم‌های کبد
  • آزمایشات بیماری‌های مقاربتی
  • آزمایش FBS و A1C برای بررسی دیابت
  • آزمایشات لازم برای اطلاع از علت ریزش مو
  • آزمایشات مخصوص برای اطلاع از مشکلات تغذیه‌ای

این لیست نشان می‌دهد که تمامی آزمایش‌ها در منزل قابل انجام است. همچنین برای انجام آزمایش در منزل داشتن نسخه پزشک الزامی نیست.

جواب آزمایش گرفته شده در منزل چگونه اعلام می‌شود؟

ماهیت خدمات آزمایش در منزل هومکا این است که افراد در تمامی مراحل آزمایش نیازی به مراجعه حضوری به آزمایشگاه نداشته باشند. در همین راستا، برای دریافت جواب آزمایش نیاز نیست به‌صورت حضوری مراجعه کنید چراکه پاسخ آن به صورت آنلاین در پروفایل شما بارگذاری می‌شود. با استفاده از خدمات مجموعه‌ی هومکا، شما می‌توانید پس از دریافت جواب آزمایش، درخواست تفسیر آن را نیز ثبت کنید تا متخصصان مجموعه این کار را برای شما انجام دهند.

استفاده از خدمات آزمایش در منزل چه مزایایی دارد؟

در دنیای ماشینی امروز، افراد زیادی به دلایل متعدد از خدمات آزمایش در منزل استفاده می‌کنند و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. مزایای خدمات آزمایش در منزل عبارت‌اند از:

  • در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.
  • از هوای آلوده و ترافیک‌های طولانی مدت در امان خواهید ماند.
  • تضمین کیفیت، دقت در انجام آزمایش‌ها، صحت نتایج و وجود افراد متخصص از جمله شاخص‌های اطمینان در این مجموعه است.
  • تشخیص انواع بیماری‌ها اعم از مشکلات قلبی، بیماری‌های کبدی، انواع سرطان و بیماری‌های مقاربتی از طریق خدمات آزمایش در منزل قابل انجام است.
  • راهکاری مطمئن و مناسب برای تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و پیشگیری از گسترش بیماری است.
  • پوشش بیمه‌ای کامل و امکان استفاده از تمامی خدمات بیمه پایه و تکمیلی یکی دیگر از مزایای آزمایش در منزل است.

معرفی خدمات هومکا تحت پوشش بیمه

هومکا، یکی از مجموعه‌های ارائه‌ دهنده خدمات آزمایش در منزل است. این مجموعه تمامی آزمایش‌ها و چکاپ‌های بیان شده را توسط کادری مجرب و دوره دیده انجام می‌دهد. گفتنی است که هومکا با بیمه‌های مختلفی از جمله دی، ایران، آتیه سازان، آسیا و بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای دیگر قرارداد دارد. به این معنی که افراد تحت پوشش هر بیمه‌ای که باشند می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

هومکا در تهران و سایر کلان شهرها فعال است و افراد می‌توانند با خیالی آسوده از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوند. برای استفاده از خدمات آزمایش در منزل هومکا کافیست به سایت این مجموعه مراجعه کنید و فرم ثبت درخواست را پر کنید. پس از ثبت درخواست، پرستار یا پزشک در سریع‌ترین زمان ممکن به محل زندگی شما اعزام خواهد شد.

پس از نمونه‌گیری، با استفاده از کول باکس نمونه موردنظر در محیطی امن به آزمایشگاه منتقل می‌شود. با مشخص شدن نتیجه آزمایش، جواب آن به‌صورت اینترنتی برای فرد ارسال می‌شود. چنانچه افراد به تفسیر آزمایش نیاز داشتند می‌توانند از طریق سایت درخواست خود را ثبت کنند تا پزشکان آزمایش را تفسیر نمایند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.