هشدار بایدن به نتانیاهو؛ جان ۱میلیون نفر در خطر است

بنیامین نتانیاهو بعد از گفتگوی ۴۵ دقیقه‌ای با جو بایدن مستقیما وارد جلسه کابینه جنگ شد.

به گزارش تازه‌نیوز، وای نت در خبر کوتاهی بدون اشاره به جزئیات این گفتگو اعلام کرد، گفتگوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ۴۵ دقیقه به طول انجامید و بعد از آن نتنیاهو مستقیما وارد جلسه کابینه جنگ شد تا آخرین تحولات مذاکرات در رابطه با توافق مبادله اسرا را مورد بررسی قرار دهد.

این جلسه پیش از ورود ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا به قاهره که روز سه شنبه انجام می‌شود، برگزار می‌شود در حالی که پیش از این نیز یک منبع مسئول در دولت بایدن اعلام کرده بود که گفتگو بایدن با نتانیاهو در رابطه با مسئله ربوده شدگان (اسرا) خواهد بود.

در این بین برخی از رسانه‌های عبری زبان از تشنج حاکم بر این گفتگو سخن به میان آوردند.

رویترز نیز به نقل از کاخ سفید خبر داد، بایدن مجددا به نتانیاهو گوشزد کرده است که عملیات نظامی در رفح نباید بدون تضمین حفظ جان یک میلیون پناهجو انجام شود.

بیشتر بخوانید:

به نقل از تسنیم، این در حالی است که شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیست به نقل از نتانیاهو ادعا کرد وی اطمینان داده است که اسرائیل به قوانین بین المللی در عملیات رفح پایبند خواهد بود.

در رابطه با محور اصلی گفتگو یعنی توافق مبادله اسرا هم وای نت در خبر دیگری اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از نخست وزیر نتانیاهو خواست تا حتی اگر افق روشنی برای این مذاکرات هم نمی‌بیند باز هم هیئتی را به قاهره اعزام کند.

رئیس جمهور آمریکا بر اهمیت استفاده از هر گامی در مذاکرات برای آزادی تمامی گروگان‌ها در اسرع وقت ممکن تاکید کرد.

بایدن همچنین به نتانیاهو خبر داد که نگران وقوع فاجعه‌ای بزرگ در رفح است.

یک مسئول سیاسی اسرائیلی هم به یدیعوت آحارانوت خبر داد، گفتگوی تلفنی نتانیاهو و بایدن خوب و به شکل کلی بر عملیات زمینی در رفح ، ورود کمک‌های بشر دوستانه به نوار غزه و مسئله ربوده شدگان تمرکز داشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.