اروپا دوباره به خدمت روسیه رسید!

دولت بلژیک که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد روز چهارشنبه از توافق ۲۷ عضو اتحادیه برای وضع سیزدهمین بسته تحریمی علیه روسیه خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، ایرنا نوشت: در حساب کاربری موسوم به ریاست دوره‌ای بلژیک در شبکه اجتماعی ایکس آمده است: سفرای اتحادیه اروپا بر سر سیزدهمین بسته تحریمی در چارچوب تجاوز نظامی روسیه به اوکراین توافق کردند.

بر اساس این پیام، تحریم‌های جدید «یکی از گسترده ترین بسته های مورد تایید اتحادیه اروپا بشمار می‌رود»

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد که در بسته جدید نام ۲۰۰ فرد و نهاد روسی به فهرست تحریم‌ها اضافه شده است. تا زمان انتشار این خبر، جزئیات این بسته در تارنمای اتحادیه اروپا قرار نگرفته است.

این بسته تحریمی قرار است در ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، به مناسبت دومین سالگرد آغاز جنگ اوکراین به اجرا گذاشته شود.

گفتنی است که جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته میلادی (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

طی این مدت کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته و سنگین تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

اتحادیه اروپا تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو وضع کرده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی برای جبهه کی‌یف، به تنش‌ها و درگیری‌ها دامن زده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.