آموزش رایگان خرید و نصب پایه میکروفون بازویی

پایه میکروفون بازویی یکی از ابزارهای محبوب در بین استریمرها، پادکسترها، خوانندگان و نوازندگان است.

خرید و استفاده از پایه میکروفون به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید میکروفون خود را به راحتی در هر موقعیتی که می‌خواهید، قرار دهید و از ضبط صدای باکیفیت اطمینان حاصل کنید. یکی از چالش‌هایی که افراد در زمان خرید پایه میکروفون با آن مواجه هستند، نحوه نصب پایه میکروفون بازویی است. جهت حل این مشکل با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را با نحوه نصب پایه میکرفون رومیزی و بازویی آشنا کنیم و در مورد چگونگی استفاده از این پایه‌ها، اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

مراحل نصب پایه میکروفون بازویی

محصولاتی مثل پایه میکروفون استودیویی یا پایه میکروفون رومیزی فرآیند نصب ساده‌ای دارند؛ تنها کافی است تا این پایه‌ها را در محل مورد نظر قرار دهید و میکروفون را روی آن بگذارید؛ اما نصب پایه میکروفون بازویی کمی چالشی است. البته به این نکته مهم نیز توجه کنید که اگر نیاز دارید تا در زمان ضبط صدا پشت میز بنشینید، باید فارغ از قیمت پایه میکروفون ایستاده یا پایه بازویی، پایه میکروفون بازویی را برای خرید انتخاب کنید. حال اگر می‌خواهید تا از پایه‌های بازویی استفاده کنید، برای این‌که بتوانید پس از خرید به راحتی آن را نصب کنید، نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

محتویات جعبه را بررسی کنید

پیشنهاد ما این است که پس از خرید پایه میکروفون بازویی، در وهله اول جعبه را باز کنید و تمام تجهیزات میکروفون را از جعبه خارج کنید تا بعداً با مشکل خاصی مواجه نشوید. معمولاً در داخل جعبه پایه میکروفون بازویی قطعاتی مانند بازوی اصلی، بازوی ثانویه، گیره اتصال به میز، شاک مانت و آداپتور میکروفون وجود دارد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در جعبه پایه میکرفون رومیزی و بازویی، محصولات مختلفی قرار داده شده است؛ این در حالی است که در جعبه پایه میکروفون ایستاده تنها چند قطعه ساده وجود دارد که نصب و اسمبل کردن آنها فوق‌العاده ساده است.

محل مناسب برای نصب پایه را انتخاب کنید

بعد از آن‌که تمامی قطعات داخل جعبه پایه میکروفون بازویی را خارج کردید، حال نیاز است تا محل مورد نظر خود را برای نصب این محصول انتخاب کنید. جهت انتخاب محل نصب باید دقت بسیار زیادی به خرج دهید؛ زیرا برخلاف محصولاتی مثل پایه میکروفون رومیزی یا پایه میکروفون ایستاده که جابه‌جا کردن آنها ساده است، برای جابه‌جایی پایه‌های بازویی بعد از نصب، باید دوباره آن را باز کنید تا بتوانید محل نصبش را تغییر دهید.

لازم به ذکر است که بهترین مکان برای نصب پایه میکروفون بازویی، روی میز یا سطحی صاف و محکم است که پایه به خوبی روی آن قرار بگیرد. در صورتی‌که محل مناسب را برای نصب انتخاب کنید، در زمان استفاده از میکروفون، پایه میکروفون شما لرزش نخواهد داشت و می‌توانید صدای ضبط‌شده با کیفیت ایده‌آل داشته باشید.

گیره اتصال به میز را نصب کنید

پس از مشخص کردن محل نصب نیاز است تا فرآیند اتصال را انجام دهید. در وهله اول باید از داخل جعبه پایه میکروفون بازویی، گیره اتصال آن به میز را خارج کنید. سپس باید این گیره را به لبه میز و محل نصب متصل کنید. در زمان نصب باید گیره را به‌گونه‌ای تنظیم و سفت کنید که کاملاً محکم باشد و به هیچ وجه تکان نخورد.

بازوی اصلی را به گیره اتصال به میز وصل کنید

بعد از اتصال گیره به میز باید بازوی اصلی پایه میکروفون خود را به گیره اتصال به میز وصل کنید. متناسب با این‌که پایه میکروفون بازویی در چه مدل و نوعی را خریداری کرده‌اید، ممکن است ابزار اتصال بازوی اصلی به گیره متفاوت باشد. معمولاً شرکت‌های تولیدکننده برای این کار، یک پیچ یا اهرم در پایه‌ها در نظر گرفته‌اند که می‌توانید آنها را به راحتی سفت کنید.

بازوی ثانویه را به بازوی اصلی وصل کنید

یکی دیگر از قطعاتی که در جعبه پایه میکروفون بازویی وجود دارد، بازوی ثانویه است. شما برای نصب پایه میکروفون باید این بازویی را به بازوی اصلی متصل کنید. نکته مهم این است که بازوی ثانویه به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در صورت نیاز، میکروفون خود را در ارتفاعات مختلف تنظیم کنید.

شاک مانت را به بازوی ثانویه وصل کنید

از دیگر قطعات موجود در جعبه پایه میکروفون، شاک‌مانت یا لرزه‌گیر است. این قطعه پایه‌ای است که برای نگه داشتن میکروفون و ایزوله کردن آن از لرزش و ضربه‌های ناخواسته طراحی شده است. برای استفاده از این قطعه باید شاک‌مانت را به بازوی ثانویه وصل کنید. نصب و استفاده از این قطعه باعث می‌شود تا لرزش میکروفون کاهش یابد و درنتیجه کیفیت صدای ضبط‌شده افزایش پیدا کند.

میکروفون خود را به شاک مانت وصل کنید

آخرین مرحله در نصب پایه میکروفون بازویی، متصل کردن میکروفون به شاک‌مانت است. معمولاً برای این کار از آداپتور میکروفون استفاده می‌شود. سپس باید موقعیت میکروفون خود را با توجه به محل نشستن خود تنظیم کنید و آن را در موقعیتی که می‌خواهید، قرار دهید. حالا می‌توانید به راحتی ضبط صدا را آغاز کنید.

نکات مهم برای نصب پایه میکروفون بازویی

پس از آن‌که شما را با مراحل نصب پایه میکرفون رومیزی بازویی آشنا کردیم، نیاز است تا به چند نکته مهم توجه کنید تا زمان استفاده از آن با مشکل مواجه نشوید. در وهله اول حتماً پایه میکروفون را از فروشگاهی معتبر تهیه کنید. یکی از برترین مجموعه‌های فعال در داخل کشور، وب‌سایت صدا استور است. شما می‌توانید پایه میکروفون بازویی متناسب با نیاز خود را با کمترین قیمت در وب‌سایت صدا استور سفارش دهید.

پیشنهاد ما این است که پس از خرید و قبل از نصب پایه میکروفون بازویی، حتماً دفترچه راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید. در زمان نصب نیز پس از طی هر مرحله، از محکم بودن تمام اتصالات پایه میکروفون اطمینان حاصل کنید. در زمان انتخاب محل نصب، از قرار دادن پایه میکروفون در معرض نور مستقیم خورشید یا رطوبت خودداری کنید؛ زیرا این امر باعث کاهش طول عمر پایه میکرفون رومیزی خواهد شد.

حرف آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با نحوه نصب پایه میکرفون رومیزی آشنا کنیم؛ به این موضوع هم پرداختیم که پس از خرید پایه میکروفون، چگونه می‌توانید با کمترین مشکل، پایه‌های بازویی را در محل موردنظر خود نصب و از آن استفاده کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.