خبری که باعث پرواز پژو پارس شد +جدول قیمت

با قطعی شدن توقف تولید پژو پارس در سال ۱۴۰۳، قیمت نسخه های مختلف این سدان محبوب به خصوص TU5، در بازار آزاد سر به فلک کشید.

به گزارش تازه‌نیوز، از گذشته تا حالا پژو پارس یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین سدان های تولید داخل بوده و این قضیه موجب شد تا سال ها در خط تولید ایران خودرو باقی بماند. حال اما به دلیل فشارهای سازمان استاندارد، ایران خودرو مجبور شده برخلاف میل خودش این خودرو را از خط تولید خارج و تولیدش را متوقف کند.

به همین دلیل و با توجه به استقبال بی نظیر مردم از این سدان، پس از قطعی شدن توقف خط تولید، قیمت پژو پارس در نسخه ها و تیپ های مختلف سر به فلک کشید و به اندازه قابل توجهی بالا رفت. البته ناگفته نماند که افزایش بهای دلار نیز در این گرانی بی تاثیر نبود اما در مقایسه با رشد دیگر خودروهای تولید داخل، پژو پارس، مخصوصاً تیوفایو، جهش بیشتری را ثبت کرد.

به نقل از اسب بخار، برای مثال امروز قیمت نسخه تیوفایو این خودرو حدود ۳۰ میلیون گران تر شد و مجدداً پس از حدود یک سال به مرز ۸۰۰ میلیون رسید و همه را متعجب کرد. تجربه نیز ثابت کرده هر زمان که یک خودرو تولیدش متوقف شود، قیمتش به طرز عجیبی بالا می رود و به اوج خود می رسد.

تغییرات قیمت خودروهای صفر ایران خودرو

امروز قیمت دنا اتوماتیک، پارس تیوفایو و تارا اتوماتیک V4 به ترتیب ۳۰، ۲۷ و ۲۵ میلیون گران تر شدند و بیشترین رشدها را به نام خود ثبت کردند. مابقی محصولات ایران خودرو هم بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون افزایش قیمت را تجربه کردند.

نام محصول قیمت دیروز (تومان) قیمت امروز (تومان)
پارس تیوفایو ۷۷۳,۰۰۰,۰۰۰ ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۷ دنده ای پانوراما ۸۵ گانه ۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک V4 ۱,۰۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا اتوماتیک ۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.