سفری لحظه آخری به آنتالیا یا ازمیر، در تعطیلات نوروز!

شهرهای ازمیر و آنتالیا به‌عنوان برجسته‌ترین مقاصد محبوب برای مسافران ایرانی به شمار می‌رود که هر ساله با شروع فصل بهار، بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.

یکی از محبوب‌ترین مقاصد نوروزی در بین مسافران ایرانی، کشور ترکیه است. شهرهای توریستی متنوعی در این کشور وجود دارند که هریک به دلیل زیبایی‌های منحصر‌به‌فردشان، سالانه موردتوجه گردشگران تورهای نوروزی قرار می‌گیرند؛ اما تا چه حد با شهرهای ازمیر و آنتالیا آشنایی دارید؟ این دو شهر به‌عنوان برجسته‌ترین مقاصد محبوب برای مسافران ایرانی به شمار می‌رود که هر ساله با شروع فصل بهار، بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.

اول‌ از همه باید بگوییم که شهر ازمیر در مقایسه با آنتالیا شهری بندری و صنعتی‌تری به شمار می‌رود؛ اما به این صورت نیست که از جاهای گردشگری – تفریحی نداشته باشد؛ بنابراین یکی از دلایلی که ازمیر آرامش بیشتری دارد، همین موضوع است که گردشگران کمتری راهی سفر به این مقصد جذاب می‌شوند.

به همین دلیل در این مطلب قصد داریم در خصوص این مقاصد محبوب بیشتر صحبت کنیم و ویژگی‌های هریک را صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم تا با خواندن این مقاله بتوانید تصمیم بگیرید تور آنتالیا نوروز بهتر است یا تور ازمیر نوروز! پس اگر قصد سفر به ترکیه در نوروز ۱۴۰۳ را دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

ازمیر بهتر است یا آنتالیا؟

ازمیر در قسمت غربی کشور ترکیه جای گرفته است و از جنبه‌های مختلفی با شهر ساحلی آنتالیا تفاوت دارد. در ازمیر بر‌خلاف آنتالیا شاهد مردمان بومی بیشتری هستید و زندگی سنتی در این شهر به‌صورت بسیار زیبایی جریان دارد. به صورتی که این شهر همواره برای خود مردمان ترکیه، به‌عنوان یک مقصد ایدئال برای زندگی و تفریح نامبرده می‌‌شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث شده است شهر ازمیر جزو برجسته‌ترین شهرهای ترکیه باشد، پتانسیل فوق‌العاده آن در ابعاد مختلفی است. به این صورت که شما برای سفر به ازمیر چه قصد کار، تحصیل و زندگی داشته باشید و چه ترجیح بدهید سفر نوروزی با تور ازمیر برای چند روز را داشته باشید و مشغول استراحت و تفریح شوید؛ این شهر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

از لحاظ گردشگری نیز بد نیست بدانید که شهر زیبای ازمیر یکی از شهرهای باستانی ترکیه هم شناخته می‌شود؛ بنابراین جاذبه‌های فرهنگی و دیدنی متنوع این شهر کم هم نیستند. همچنین، به دلیل اینکه ازمیر در غربی‌ترین نقطه ترکیه درست در همسایگی با دریای اژه قرار گرفته است، طیف گسترده‌ای از تفریحات آبی و ریزورت‌های لوکس ۵ ستاره در آن وجود دارد.

یکی دیگر از شهرهای معروف و پرطرفدار ترکیه آنتالیا نام دارد؛ اما چرا نوروز ۱۴۰۳ به آنتالیا سفر کنیم؟ این شهر در ناحیه غربی این کشور قرار دارد و یکی از ساحلی‌ترین و ایده‌آل‌ترین مقاصد نوروزی برای سفر به شمار می‌رود. این شهر جذاب و محبوب بهترین گزینه سفر برای تجربه تفریحات ساحلی و طبیعت‌گردی است. همچنین، در این مقصد بهاره می‌توانید هتل‌هایی ۵ ستاره لوکسی را در مناطقی مثل لارا، سیده و کمر انتخاب کنید؛ چون این نواحی شهرت بیشتری نسبت به دیگر منطقه‌های این مقصد دارند.

سواحل رؤیایی و بی‌نظیر آنتالیا با مناظر چشم‌نواز دریای مدیترانه، نظر هر گردشگری را برای سفر با تور آنتالیا نوروز ۱۴۰۳ به خود جذب می‌کند. خوشبختانه آنتالیا شهری پویا و پرجنب‌وجوش با هتل‌های یوآل شیک و لوکس، رستوران‌های معروف دریایی، سواحلی درخشان، کوهستان‌های سرسبز و جاذبه‌های تاریخی متنوع، به‌تنهایی یک مقصد عالی برای گردش چندروزه نوروزی به شمار می‌رود.

مقایسه آب و هوای ازمیر و آنتالیا در بهار

اول‌ازهمه بدانید که از اواسط مارس تا آخر ماه می میلادی، یعنی درست از اواخر اسفندماه تا اواسط خردادماه، آب‌وهوای ازمیر بهاری می‌شود. اگر به دنبال لطافت هوا، نم‌نم باران، نسیم نشاط‌آور و شکوفه‌های بهاری رنگارنگ هستید، می‌توانید در این فصل با تورهای نوروزی ازمیر از دیدن مناظر طبیعی بکر و آب‌وهوای مطبوع این شهر لذت ببرید. میانگین دمای هوای ازمیر در فصل بهار بین ۱۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد متغیر است و از لحاظ شرایط آب‌وهوایی، جزو بهترین زمان برای سفر بهاری خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم در سفر نوروزی به ازمیر، حتماً از منظره‌های جذاب و چشم‌نواز شهر، آب‌وهوای معتدل بهاری، شرکت در فستیوال‌های متنوع فرهنگی – تفریحی و… لحظاتی شاد و خاطره‌انگیز را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

حالا به سراغ آب‌وهوای آنتالیا در ایام نوروز برویم؛ گیرایی هوای بهاری آنتالیا به این دلیل است که باطراوت، خنک و لذت‌بخش است! در ابتدای فصل بهار، شرایط دمای هوای آنتالیا به حدوداً ۱۵ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و آب دریای آنتالیا نیز ۱۸ درجه سانتی‌گراد است؛ به همین دلیل فصل بهار می‌تواند بازه زمانی مناسب و خوبی برای تجربه فعالیت‌های تفریحی – آبی این شهر باشد.

همچنین، بهار شهر آنتالیا به لطف وجود طیف وسیعی از مسافران ایرانی، حال و هوای شاد، مهیج و لذت بخشی در شهر حکم‌فرماست و اغلب گردشگران برای جشن‌گرفتن عید نوروز در تعطیلات بهاری راهی تور آنتالیا می‌شوند! همچنین در برخی مواقع به علت هزینه‌های بالا این تورها، برخی از مسافرین در لحظات آخر بلیط خود را کنسل می‌کنند، به همین دلیل تور لحظه آخری در این ایام هم امکان دارد برگزار شود.

جاذبه‌های گردشگری در ازمیر و آنتالیا

احتمالاً شنیده‌اید که ازمیر همچون یک شهر بندری و صنعتی در ترکیه شناخته می‌شود؛ به همین دلیل ازمیر می‌تواند گزینه مناسبی برای زندگی و مهاجرت باشد؛ اما در نظر داشته باشید که علاوه بر فرصت‌های شغلی هیجان‌انگیزی که در آن وجود دارد، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوعی هم در دل خود جای‌داده است. همچنین، ازمیر به دلیل وجود سواحل درخشان، آرام و زیبای خود شهرت دارد؛ برای همین اگر جزو مسافرانی است که به دنبال تفریحات ساحلی در محیط‌های آرام هستید؛ ازمیر یک گزینه عالی برای شماست.

علاوه بر این جاذبه‌های طبیعی ازمیر، می‌توانید در سفر نوروزی به ازمیر از بناهای تاریخی معروف آن همچون: برج ساعت میدان کناک (ویلا)، بنای آسانسور، کلیسای تاریخی سنت پلیکارت، مسجد حیصار، شهر تاریخی افس، خانه حضرت مریم و بنای یادبود آتاتورک دیدن کنید.

در مقابل آنتالیا یکی از برجسته‌ترین و توریستی‌ترین شهر کشور ترکیه برای گذراندن تعطیلات بهاری یا تابستانی محسوب می‌شود. سالانه هزاران گردشگر راهی تور آنتالیا نوروز می‌شوند که بتوانند از تفریحات ساحلی و مهم‌تر با اقامت در هتل‌های یوآل و لوکس این شهر یک هفته خاطره‌انگیزی را بگذرانند و از تفریحات مهیج این شهر لذت ببرند. اگرچه آنتالیا به دلیل هتل‌های ۵ ستاره، سواحل درخشان و تفریحات شبانه‌اش مشهور است؛ اما یکی از شهرهای تاریخی با بناهای بسیار قدیمی هم شناخته می‌شود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به: مسجد یولی مناره، دروازه هادریان، قلعه رومیان، مینی‌سیتی آنتالیا، پارک کارالی اوغلو و آسپندوس اشاره کرد.

سفری متفاوت با تور ازمیر نوروز

تور نوروزی ازمیر، سفری هیجان‌انگیز به شهری زیبا در فصل بهار است که بی شک تصور کنید اینکه در هوای مطلوب و خنک بهاری راهی این شهر زیبای ترکیه شوید آن هم با تور ازمیر نوروز، چقدر می‌تواند جذاب و خاطره‌انگیز باشد. اگر تصمیمتان برای سفر در عید امسال به ازمیر قطعی است، پیشنهاد می‌کنیم وقت را هدر ندهید و هر چه زودتر جهت رزرو تور ازمیر نوروز ۱۴۰۳ از آژانس مسافرتی نامی گشت ایرانیان اقدام کنید.

قیمت تور ازمیر بر اساس نرخ پروازهای داخلی و خارجی و رزرو هتل محل اقامت تعیین می‌شود. همچنین، تعداد روزهای مدت تور و فصلی که در آن به ازمیر سفر می‌کنید نیز می‌توانند نرخ تور ازمیر نوروز 1403 را دستخوش تغییراتی نماید. اگر به دنبال تور ارزان‌قیمت ازمیر ویژه نوروز ۱۴۰۳ می‌گردید، می‌توانید با تور زمینی ازمیر نوروز راهی این مقصد جذاب شوید؛ چون قیمت تور ازمیر زمینی به نسب روش هوایی طبیعتاً پایین‌تر است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.