بازگشت هیجان‌انگیز به لیگ‌برتر؛ مورینیو در نزدیکی چکش‌ها

از ژوزه مورینیو به عنوان جانشین دیوید مویس پس از شکست وستهم مقابل بایر لورکوزن در لیگ اروپا، به عنوان سرمربی بعدی وستهم، نام برده می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از اعتمادآنلاین، مورینیو در حال حاضر آزاد است و به نظر می‌رسد سرمربی بعدی وستهم شود. آن‌طور که گفته شده مربی پرتغالی منتظر فرصت مناسب است.

مویس، مربی فعلی چکش‌ها، پس از هدایت این باشگاه به قهرمانی در لیگ کنفرانس یوفا در فصل گذشته، جایگاهی افسانه‌ای را در استادیوم لندن به دست آورده. جام قهرمانی لیگ کنفرانس اولین جام مهم آنها در بیش از چهار دهه گذشته بوده است. با این حال، مویس به دلیل رویکرد تاکتیکی بسیار تدافعی خود، به ویژه در شکست اخیر ۲-۰ در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا مقابل بایر لورکوزن، با انتقادهایی مواجه شده است.

تیم استایدتن، مدیر فنی وستهم یونایتد، در صورت تأیید تغییر کادر فنی، جست‌وجو برای جایگزین بالقوه برای مویس را رهبری خواهد کرد. ظاهراً، استایدتن و مویس همیشه در یک مسیر نبوده‌اند. گزینه‌های جایگزینی مانند جولین لوپتگی و گراهام پاتر به عنوان جانشینان احتمالی ذکر شده‌اند، اما مورینیو اکنون به عنوان یک گزینه بالقوه معرفی شده است. او در حال حاضر پس از اخراج از رم بیکار است.

بیشتر بخوانید:

فرانک مک‌اونی، مهاجم سابق وستهم، حمایت خود را از انتصاب احتمالی مورینیو ابراز کرد و در عین حال آینده مویس در این باشگاه را زیر سؤال برد.

مک‌اونی به Football Insider گفت: «اگر صادق باشم، باید بگویم نمی‌دانم دیوید می‌خواهد بماند یا خیر. چرا اگر می‌خواهد بماند، تا به حال قرارداد جدیدی امضا نکرده است؟ از گراهام پاتر، ژوزه مورینیو نام برده شده است. من از طرفداران پروپاقرص مورینیو هستم. برایم مهم نیست دیگران چه می‌گویند. آن مرد می‌داند چگونه در مسابقات برنده شود و جام‌ها را به دست آورد.»

او ادامه داد: «می‌گویند او به اندازه کافی برای منچستریونایتد خوب نبود. او فقط لیگ اروپا و جام [کارابائو] را برد! می‌گویند ظاهراً او آنجا یک فاجعه بود! واقعاً؟ ولی من دوست دارم او را ببینم. او به خاطر بازی تدافعی‌اش مورد انتقاد قرار می‌گیرد. اما اگر مورینیو یک تیم درست و حسابی داشت دیگر کسی از این حرف‌ها نمی‌زد.»

از نظر آماری، مورینیو دارای یک رکورد قابل توجه در حرفه خود است و درصد برد ۶۱.۸۷ را به خود اختصاص داده است و در ۷۰۱ بازی از ۱۱۳۳ بازی‌ای که روی نیمکت تیم‌ها نشسته، موفق به کسب پیروزی شده است. در مقابل، مویس درصد برد ۴۳.۷۰ درصدی را از دومین حضورش در وستهم به دست آورده است و ۱۱۱ برد از ۲۵۴ بازی را به دست آورده است.

وستهام روز یکشنبه مقابل فولام در لیگ برتر به میدان خواهد رفت. مویس امیدوار است تا قبل از بازی برگشت مقابل بایر لورکوزن در هفته آینده، سه امتیاز را در جدول ثبت کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.