پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش تازه‌نیوز، اکو ایران نوشت: بورس اوراق بهادار تهران دومین روز خود را با دامنه نوسان یک درصدی سپری کرد. ارزش معاملات به رقم ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید و شاخص کل با نوسان مثبت ایجاد شده در بیش از ۵۰۰ نماد بورسی با رشد ۱۰ هزار واحدی کار را تمام کرد تا باز هم عدد ۲.۲ میلیون واحدی برای شاخص کل بورس تهران ثبت شود و این عدد در تاریخ بازار سرمایه ماندگار باشد.

ارزش صف‌های خرید ایجاد شده در بازار روز جاری نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به ارزش فروش ایجاد شده در روز پیشین بازار رقم کمتری است با اینکه رضا محمدی معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی، خبر موافقت جلسه‌ی هیأت عامل صندوق توسعه ملی را این  طور منتشر کرد که هزار میلیارد تومان از طریق صندوق تثبیت بازار سرمایه در بورس سرمایه‌گذاری می‌شود اما بازار خیلی وزنی به آن نداد و صف های خرید سنگینی برای بازار ایجاد نشد و تنها بازار در حالت تعادل ایستاد!

بیشتر بخوانید:

فردا نیز سومین روز وجود دامنه نوسان یک درصدی برای بازار سرمایه است و این موضوع ادامه دار خواهد بود. اما نوسان قیمتی صندوق‌های طلا و گواهی سپرده سکه طلا در روز جاری مطابق با روال گذشته روی عدد مثبت و منفی ۱۰ درصدی و برای گواهی‌های سپرده سکه طلا مثبت و منفی ۵ درصدی قرار گرفت. بازار صندوق های طلا نیز برای دومین روز پیاپی منفی باز شدند و با صف فروش همراه شدند.

در مقابل نیز صندوق های سهامی و اهرمی بازار بورس تهران با شروع معاملات روز جاری وضعیت مثبتی را به خود گرفتند.

خبری که در بین اهالی بازار سرمایه بیشتر دست به دست می‌شد به دو موضوع اشاره داشت نوسان مثبت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی که توجه خاصی به اتفاقات اخیر از خود نشان ندادند و همین طور نتیجه جلسه شورای امنیت. جلسه شورای امنیت که با اسم «وضعیت خاورمیانه» برای بررسی اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی و به درخواست این رژیم تشکیل شده بود بدون صدور هیچ بیانیه و قطعنامه‌ای به کار خود پایان داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز از نزدیک شدن به تعطیلات آخر هفته ای به میزان دو روز خبر داده است و عنوان داشته است که در صورت تصویب قانون افزایش تعطیلات آخر هفته، بانک‌ها نیز مشمول این قانون می‌شوند.

خبر جالب بازار روز جاری را باید به خرید دیجی کالا توسط همراه اول نسبت داد. در بازار شایعه شده است که همراه اول، سهام‌دار اصلی دیجی‌کالا می‌شود و سهام‌ اکثریت غول اقتصاد دیجیتال را از آن خود کند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی نیز در نشست خبری خود عنوان کرده است که تولید پژو پارس به دلیل عدم رعایت استاندارد متوقف شد بود که با رفع مشکلات  اعلام شده ایران خودرو به تولید این محصول ادامه می‌دهد.

اما مسعود باقرزاده کریمی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به ایسنا گفته است که در حال حاضر تعدادی از استان‌ها فرآیند عرضه پساب در بورس را انجام داده‌ و مجوزهای لازم را اخذ کرده‌اند، حداقل پنج استان آمادگی عرضه پساب در بورس را دارند که امسال فعال می‌شوند و استان‌های دیگر نیز در سال جاری به آن‌ها می‌پیوندند و این فرآیند با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد.

باقرزاده کریمی در ارتباط با نحوه عرضه پساب در بورس افزود: مانند سایر حامل‌های انرژی از جمله نفت و مواد پتروشیمی، پساب هم طی فرآیندی که مستلزم اخذ یکسری مجوزها از سازمان بورس بود، وارد این بازار شده است. به طوری که این مجوزها سال گذشته اخذ شده و پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب این قابلیت را دارد در بورس عرضه شود. هم کمیت و هم کیفیت پساب برای مشتریان کاملاً مشخص است و امسال انتظار داریم تمامی شرکت‌های استانی آب و فاضلاب به فراخور نیازی که در منطقه هست، پساب را در بورس عرضه کنند.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

در جریان معاملات دو روز اخیر بازار بورس تهران با دامنه نوسان یک درصدی و ارزش معاملاتی پایین عملا نمی‌توان در خصوص تغییرات تکنیکالی شاخص کل بورس تهران صحبت کرد چرا که در روزهای عادی در بازار سرمایه این شاخص با ایرادات و انتقادات زیادی از سوی فعالان بازار سرمایه همراه است.

و حالا که ارزش و حجم معاملات که به عنوان ارکان اصلی تغییرات بازار و شاخص هستند در محدوده یک درصدی قفل شده‌اند و چندان نمی‌توان روی تغییرات و احتمالات بازار و شاخص حساب باز کرد و عملا باید تا پایان روز چهارشنبه که به گفته رضا عیوضلو، معاون نظارت سازمان بورس تهران دامنه نوسان به حالت قبل باز می‌گردد صبر پیشه داشت تا تغییرات شاخص را دید.

مدیران بازار امیدوار هستند هیجان ایجاد شده در بازار در پایان هفته جاری از بین برود!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.