کرونای آمازونی کار دست برزیل داد!

شیوع کرونای آمازونی باعث شده این روزها در برزیل بستگان بیمار مجبور به تامین اکسیژن شوند و پزشکان تصمیم می‌گیرند چه کسی نفس بکشد و بزرگترین شهر آمازون به اتاق خفگی تبدیل شده است.

به گزارش تازه نیوز، برزیل در آستانه فروپاشی است. تحلیلگران معتقدند کرونای جدید مردم این کشور را به سختی گرفتار کرده است. شیوع کرونای آمازونی باعث شده این روزها در برزیل بستگان بیمار مجبور به تامین اکسیژن شوند. از سویی پزشکان تصمیم می‌گیرند چه کسی نفس بکشد و بزرگترین شهر آمازون به اتاق خفگی تبدیل شده است.

تلفات گسترده کرونای آمازونی باعث شده مردم مانائوس برزیل برای ۴ روز پیاپی شاهد تدفین‌های مداوم باشند. و اعضای فامیل برای زنده ماندن بیمار خود تلاش کرده و برخی نیز بیماران را به خارج منتقل می‌کنند.

کرونای آمازونی وحشی‌تر از سایر انواع ویروس بوده و برزیل با اپیدمی وحشتناکی روبرو شده است.

انگلیس و برخی کشورها ورود مسافر از این کشور را ممنوع کرده‌اند.

برزیل در آستانه فروپاشی

چرا برزیل در آستانه فروپاشی است؟ کرونای آمازونی نوع جدیدی از ویروس کشنده است که از منطقه آمازون در برزیل گسترش یافته و اولین بار به طور رسمی توسط ژاپن کشف شد. بوریس جانسون شخصا این دستور را صادر کرده و گفته می‌شود وی بیم آن دارد که واکسن ضدکرونا نتواند در برابر ابرویروس برزیلی مقاومت کند.

گفتنی است که با ابتلای مجدد یک پرستار به کووید و بروز علائمی بدتر از دفعه قبل، مقامات برزیل را نگران ساخته است. پرستار 45 ساله 5 ماه بعد از بهبودی از کووید، دوباره کرونا گرفته، منتها این بار کرونای آمازونی گرفته و علائمی بدتر را تجریه کرده است. جهش ویروس کرونای آمازونی ممکن است مبارزه با نوع قدیمی ویروس را بی اثر کند. امروز انگلیس مسافران آمریکای لاتین را ممنوع الورود کرد. همه این‌ها نشان دهنده یک هشدار تازه است؛ انگلیس نگران کرونای آمازونی است. آن هم در شرایطی که با کرونای انگلیسی به شدت دست و پنجه نرم می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.