بهداشت جهانی: مدرکی درباره وجود کرونا در ووهان پیش از دسامبر ۲۰۱۹ وجود ندارد

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که مدرکی دال بر وجود ویروس کرونا در شهر ووهان چین پیش از دسامبر سال ۲۰۱۹ وجود ندارد.

به گزارش تازه‌نیوز، هیئت اعزامی سازمان جهانی بهداشت به چین روز سه شنبه، ۲۱ بهمن، اعلام کرد «مدرکی دال بر وجود ویروس کرونا در شهر ووهان چین پیش از دسامبر سال ۲۰۱۹ وجود ندارد.»

هیئت تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت که به شهر «ووهان» چین برای تحقیقات درباره منشا ویروس کرونا سفر کرده بود، تحقیقات خود را به پایان رساند.

این هیئت پس از اتمام تحقیقات خود در یک نشست خبری حاضر شده و جزئیاتی را ارائه دادند.

هیئت تحقیقات سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد «شاهدی مبنی بر وجود ویروس کرونا در شهر ووهان پیش از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ وجود ندارد.

مقامات سازمان جهانی بهداشت در این نشست خبری تاکید کردند «فرضیه نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه بسیار بعید است و نیاز به مطالعات بیشتر ندارد.

همچنین در این نشست خبری بیان شده که «منشا حیوانی ویروس کرونا نیز هنوز شناسایی نشده است.»

«بن امبارک»، رییس هیئت تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت گفت «تیم تحقیقاتی شواهد بیشتری از انتشار ویروس کرونا در خارج از بازار ووهان در دسامبر سال ۲۰۱۹ یافته است.»

در پی شیوع ویروس کرونا در جهان و به خصوص پس از آغاز انتشار آن در آمریکا در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰، مقامات این کشور و به خصوص «دونالد ترامپ»، رییس جمهور سابق آمریکا که هدف انتقادات گسترده‌ای به دلیل شکست در مهار ویروس کرونا قرار داشت، اتهام زنی به چین و سازمان جهانی بهداشت را آغاز کردند.

ترامپ سازمان جهانی بهداشت را متهم به همکاری با چین کرده و مدعی شد که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان شیوع پیدا کرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.