جانسون: مقابله با کرونا نیازمند همکاری جهانی است

نخست‌وزیر انگلیس در جلسه امروز با سران جی ۷ اعلام کرد برای واکسیناسیون جهانی کرونا باید همکاری جهانی به‌کار گرفته شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس، در نشست امروز (جمعه) با سران جی ۷ اظهاراتی درباره واکسن کرونا و همکاری جهانی مطرح کرده است.

بوریس جانسون این نشست مجازی را میان سران جی ۷ با تاکید بر احیای دوباره اقتصاد جهانی آغاز کرد و از حضور افراد جدید در این نشست از جمله «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر جدید ایتالیا ابراز خوشحالی کرد.

جانسون در ابتدای اظهارات خود گفت: «برای واکسیناسیون جهانی باید همکاری جهانی به‌کار گرفته شود. ما در همه مسائل دنیا باید پشت هم بایستیم و این به این معنی است که در اعتراضات میانمار و ناوالنی نیز باید پشتیبانی جهانی به‌کار گرفته شود.»

این مقام ارشد کشور انگلیس همچنین تاکید کرد «اکنون بهترین فرصت برای تمرکز بر مسائل مربوط به تغییرات آب‌وهوایی است.»

او در انتها گفت: «جی ۷ گروه بسیار خوبی از سران کشورهایی است که به آزادی در تجارت و تفکر اعتقاد دارند. این گروه مهمی است و ما باید پشتیبان هم باشیم.»

این سخنان جانسون در حالی مطرح شده که امروز انگلیس ۳ نیروی نظانی ارتش میانمار را به اتهام نقض جدی حقوق بشر پس از کودتای نظامی در این کشور تحریم کرد.

«دومینیک راب» وزیرخارجه انگلیس اعلام کرد: «ما در کنار دیگر متحدان بین‌المللی خود، ارتش میانمار را به‌خاطر نقض حقوق بشر و پیگیری عدالت برای مردم میانمار مورد بازخواست قرار خواهیم داد.»

انگلیس قبلا علیه ۱۶ نفر از نظامیان میانمار تحریم‌هایی اعمال کرده بود.

واشنگتن نیز هفته گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه ارتش میانمار اعمال کرد و از سایر اعضای سازمان ملل متحد خواست تا از این الگو پیروی کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.