سه گاف عجیب رئیسی، زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی در مناظره اول +عکس

اعلام آمار از سوی نامزدهای انتخابات، با واکنش فنی عضو اتاق بازرگانی ایران مواجه شد.

به گزارش تازه‌نیوز، سیدحمید حسینی، عضو اتاق بازرگانی ایران در واکنش به اظهارات کاندیداها در دور اول مناظرات زنده تلویزیونی، در سه توییت جداگانه اشتباهات فاحش اعلام آمار اقتصادی اقایان رئیسی، زاکانی و قاضی زاده هاشمی را یادآور شد و نوشت:

آقای قاضی‌زاده هاشمی که انصافا مستقل و اخلاق‌مدار بود، مدعی شد که نقدینگی⁩ بعد از انقلاب ۷۰هزار برابر شده است، در حالیکه در ۴۰ سال گذشته ارز⁩ ۳۰۰۰برابر و نقدینگی⁩ ۶۰۰۰ برابر شده است. نقدینگی در سال ۶۰ حدود ۵۰۰میلیارد تومان ونرخ ارز حدود ۷ تومان بوده است.

آقای زاکانی⁩ ادعا کرد که دولت از محل بورس⁩ ۳۰۰هزار میلیارد تومان کسری⁩ بودجه خود را تامین کرده است. این آمار غلط⁩ است و دولت این مبلغ را از ملت و بانک‌ها استقراض⁩ کرده و سود پرداخت می‌کند. درامد دولت از فروش⁩ سهامش در بانک، بیمه و واحدهای پالایشی کمتر از ۵۰هزار میلیارد تومان بوده.

جناب آقای رئیسی⁩ نیز اعلام فرمودند که مالیات⁩ بنگاه‌های تولیدی را از ۲۵ درصد به ده⁩ درصد کاهش می‌دهند) اکنون طبق مصوبه مجلس مالیات ۲۰ درصد می‌باشد. در رابطه با واگذاری⁩‌ها نیز تنها دولت را مقصر دانستند؛ در شورای عالی واگذاری⁩ نمایندگان سایر قوا⁩ حضور دارند و باید پاسخگو⁩ باشند.

سه گاف عجیب نامزدهای دلواپسان

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.