خبر مهم خطیب‌زاده درباره مذاکرت وین

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به فرا رسیدن هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: حقوق بشر ابرازی نیست که به صورت سیاسی در اختیار یک یا دو کشور قرار بگیرد تا از آن علیه دیگر کشورها استفاده سیاسی کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران که به صورت حضوری برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات وین و بحث تفاهم فنی با آژانس و این‌که بعد از چند روز از پایان دور ششم آیا همچنان امیدوار هستید که دور بعدی دور پایانی باشد؟ گفت:‌ قانون مجلس درباره تعهدات و وظایف دولت کاملا روشن است و در همین چارچوب حرکت شده است. موضوع توافق فنی با آژانس و ادامه و عدم ادامه آن موضوع بحثی است که همچنان تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است چه درباره ادامه یا عدم ادامه آن و همچنین درباره پاک شدن اطلاعات تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی بیان کرد: گفت‌وگوها به جایی رسیده که همه طرف‌ها باید تصمیمات خود را بگیرند. تصمیماتی که باید اتخاذ می‌کردیم اتخاذ کردیم و منتظریم دولت‌های مقابل به شمول آمریکا تصمیمات خود را اتخاذ کنند.

سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات وین و این‌که اگر گفت‌وگوها ادامه یابد نماینده رسمی دولت منتخب در ایران در این مذاکرات حضور می‌یابد و یا مذاکرات در دولت بعد ادامه می‌یابد؟ گفت: اهمیتی ندارد در کدام بازه زمانی و دولت توافق صورت بگیرد. اگر همین الان توافق جمع بندی شود و تصمیمات را همه طرف ها بگیرند ما حتی یک ساعت کار را به عقب نخواهیم انداخت. مهم تامین منافع ایران و مردم ایران از بستر گفت‌وگوهاست و هر زمان رخ دهد اعلام می‌کنیم. تصمیم در این موضوع به این دولت و آن دولت برنمی‌گردد. دولت‌ها بخشی از پروسه تصمیم گیری و تصمیم سازی هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.