چه زمانی زانو درد نیاز به معالجه دارد؟

اکثر ورزشکاران هر از گاهی کمی زانو درد را تجربه می‌کنند. استفاده بیش از حد، روزهای طولانی تمرین، یا تورم‌ها و کبودی‌های ناشی از ورزش‌های تماسی اغلب منجر به درد جزئی زانو می‌شود که در عرض یک یا دو روز با استراحت و یخ برطرف می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز، برخی سرنخ‌ها نشان‌دهنده درد و آسیب‌های جدی‌تر زانو هستند که ممکن است برای ارزیابی کامل و درمان نیاز به بررسی توسط پزشک باشد.

درد بیش از ۴۸ ساعت

اگر دردی در مفصل زانو دارید که بیش از یک یا دو روز مانع از راه رفتن عادی می‌شود، باید توسط پزشک معاینه شوید.

ناهنجاری‌های منیسک یا غضروف نه تنها می‌تواند دامنه حرکتی صاف مفصل را محدود کند، بلکه ممکن است به احساس درد عمیق زانو کمک کند.

فراتر از خود درد، پارگی منیسک اغلب باعث ایجاد احساس ترکیدن می‌شود (گاهی قابل شنیدن) و ممکن است باعث شود وقتی می‌خواهید آن را حرکت دهید، احساس کنید که زانو در جای خود قفل شده است.

تورمی که بعد از ۴۸ ساعت بدتر می‌شود

هنگامی که زانو آسیب می‌بیند، می‌تواند در نتیجه التهاب یا احتمالاً خونریزی در مفصل زانو متورم شود. این تورم می‌تواند باعث درد و از دست دادن حرکت شود که استفاده از زانو را محدود می‌کند.

تورم معمولا واضح است و قابل مشاهده است، اما گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که چیزی متورم شده است، حتی اگر طبیعی به نظر برسد. اغلب تورم حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از آسیب به اوج خود می‌رسد. اگر تورم بعد از ۴۸ ساعت همچنان بدتر می‌شود، باید به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.

تورم داخل مفصل نیز می‌تواند باعث درد و سفتی شود. گاهی اوقات ممکن است منجر به صدای کلیک شود، زیرا تاندون‌ها پس از فشار دادن به موقعیت جدیدی از تورم روی یکدیگر می‌چسبند.

اگر زانو تغییر شکل داده یا ناهماهنگ به نظر می‌رسد، در جستجوی درمان تاخیر نکنید. می‌تواند نشانه شکستگی یا دررفتگی باشد. این صدمات باید به موقع ارزیابی و درمان شوند تا به منبع آسیب رسیدگی شود و از اثرات طولانی مدت جلوگیری شود.

ناپایداری یا کاهش دامنه حرکتی

کاهش دامنه حرکتی می‌تواند به تورم زانو و همچنین سایر آسیب‌های مفصلی مربوط باشد. اگر دامنه حرکتی محدودی دارید که در عرض چند روز شروع به بهبود نمی‌کند، باید با پزشک تماس بگیرید.

بی‌ثباتی در مفصل زانو یا احساس خم شدن یا حرکت زانو در جهت اشتباه ممکن است نشان‌دهنده آسیب رباط به زانو باشد.

تفاوت در توانایی شما برای تحمل وزن کامل بدن روی یک پا، در مقایسه با پای دیگر، نکته دیگری برای آسیبی است که نیاز به توجه دارد..

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.