احتمال شرایط خطرناک در تهران؛ آماده‌باش مدیریت بحران استان

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار وزش باد شدید توسط هواشناسی خبر داد و گفت: با ابلاغ اخطاریه به واحدهای هشدار سریع، مدیریت بحران در حالت آماده باش قرار گرفته است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، حامد یزدی مهر بعد از ظهر پنج شنبه ضمن محکوم کردن اقدام جنایت کارانه حادثه تروریستی کرمان، شهادت هموطنان عزیز را تسلیت گفت و اظهار کرد: با آرزوی بهبودی مجروحان حادثه، از خداوند منان می‌خواهیم شهدای گرانقدر این حادثه را با شهدای کربلا، محشور کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه از صدور هشدار ناپایداری جوی و وزش باد شدید توسط سازمان هواشناسی خبر داد و بیان کرد: با ابلاغ این اخطاریه به واحدهای هشدار سریع، مدیریت بحران استان تهران در حالت آماده باش کامل قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

یزدی مهر در ادامه با بیان اینکه طبق پیش بینی سازمان هواشناسی بروز ناپایداری از عصر فردا جمعه ۱۵ دی ماه آغاز و تا صبح یکشنبه ۱۷ دی ماه ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به منطقه اثر مخاطره که برای کل استان و مناطق غربی و جنوبی پیش بینی شده به ساکنان نواحی مذکور توصیه می‌شود نسبت به استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.

وی بر لزوم عدم تردد و پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال تاکید کرد و افزود: شهروندان به هیچ عنوان در نواحی مرتفع مانند داربست‌ها، بالابرها و ساختمان‌های بلند مستقر نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال وقوع رگبار پراکنده، مه و کاهش دید و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی طی مدت یاد شده نیز هشدار داد و عنوان کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها نیز وجود دارد، لذا از مردم می‌خواهیم از رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

یزدی مهر در خصوص آماده باش عوامل ستادی، اجرایی و ماشین آلات راهداری به ویژه در مسیرهای کوهستانی و گردنه‌ها تاکید کرد و افزود: تاکید مؤکد مدیریت بحران همچنان توجه به پاکسازی و لایروبی مسیل‌ها و دهانه پل‌ها است که از بروز حوادث احتمالی پیشگیری کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.