مرگ الکسی ناوالنی نشانه تغییر ولادیمیر پوتین است؟

الکسی ناوالنی یک بار در یکی از موارد متعددی که از او در مورد ترور شدن پرسیده شد، به یک مصاحبه کننده گفت: «اگر این اتفاق افتاد، اگر آنها تصمیم به کشتن من گرفتند، به این معنی است که ما در آن لحظه به طرز باورنکردنی قوی هستیم.»

به گزارش تازه‌نیوز، الکسی ناوالنی یک بار در یکی از موارد متعددی که از او در مورد ترور شدن پرسیده شد، به یک مصاحبه کننده گفت: «اگر این اتفاق افتاد، اگر آنها تصمیم به کشتن من گرفتند، به این معنی است که ما در آن لحظه به طرز باورنکردنی قوی هستیم.» پاسخ ناوالنی قدیمی بود: «همیشه امیدوار در مواجهه با وحشت وجودی» اما حالا که این اتفاق افتاده است، حالا که آقای ناوالنی در یک زندان قطب شمال «مرده اعلام شده است»، این ولادیمیر پوتین، دشمن دیرینه اوست که بسیار قوی به نظر می رسد.

به نقل از شفقنا، در طول بیش از دو دهه قدرت، آقای پوتین جنگی را علیه مخالفان خود در داخل به راه انداخته است. مرگ آقای ناوالنی در ۱۶ فوریه اپوزیسیون درگیر روسیه را بدون موثرترین و کاریزماتیک ترین رهبر خود در یک نسل باقی می گذارد. همچنین به نظر می‌رسد که جریان در جنگ در خارج از کشور علیه اوکراین به نفع پوتین است.

در اوایل ۱۷ فوریه، الکساندر سیرسکی، فرمانده جدید نیروهای مسلح اوکراین، خروج از شهر درگیری‌شده آودیوکا در شرق اوکراین را اعلام کرد و روسیه را به بزرگترین دستاورد نزدیک در یک سال اخیر رساند. در همین حال، جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا همچنان به جلوگیری از کمک های نظامی بسیار مورد نیاز به اوکراین ادامه می دهند. آقای پوتین قرار است از انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده برای ادعای رهبری خود در هر دو جبهه استفاده کند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه بعدازظهر (جمعه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که سازمان فدرال زندان های این کشور (FSIN) با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد که «الکسی ناوالنی»، سیاستمدار ۴۷ ساله منتقد نظام حاکم در مسکو، پس از آن که در زندان دچار بیماری شده، جان خود را از دست داده است. در این بیانیه که در وبسایت رسمی سازمان زندان های روسیه منتشر شده، در این باره آمده است: الکسی ناوالنی در مستعمره اصلاحی شماره سه در ناحیه خودگردان «یامالو-ننتس» (یک ناحیه قطبی در شمال روسیه) درگذشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.