مقایسه میزان رضایت کاربران از تلگرام و واتس‌اپ

فیلتر شد، محبوبیت‌ش افزایش یافت! +عکس

جالب است که بدانید میزان رضایت کاربران از تلگرام و واتساپ چه‌قدر است و در محتواهایشان در مورد این دو پیام‌رسان چه می‌گویند.

به گزارش تازه‌نیوز، با فیلتر شدن تلگرام از سال ۱۳۹۷ در ایران، تعداد قابل توجهی از کاربران به پیام‌رسان‌های دیگر از جمله واتساپ، روی آوردند و به مرور زمان، فعالیت کاربران ایرانی در تلگرام کاهش یافت.

با توجه به سابقه کاربران ایرانی در استفاده از پیام‌رسان تلگرام و جایگزین شدن ناخواسته واتساپ با آن، مقایسه‌هایی بین این دو پیام‌رسان در ذهن کاربران صورت گرفت؛ نتایج این مقایسه‌ها در پلتفرم‌های مختلف توسط کاربران منتشر شده است.

احتمالا برایتان جالب است که بدانید میزان رضایت کاربران از تلگرام و واتساپ چه‌قدر است و در محتواهایشان در مورد این دو پیام‌رسان چه می‌گویند.

لایف‌وب، پلتفرمی دیگر به جز خود تلگرام و واتساپ را انتخاب کرده و نظرات کاربران در رابطه با این دو پیام‌رسان را در این پلتفرم ثالث که توییتر است، جمع‌آوری، پایش و تحلیل کرده‌ایم.

در ادامه این مطلبِ بلاگ، به مقایسه تعداد توییت‌های منتشرشده حول این موضوع، میزان رضایت کاربران توییتری از تلگرام و واتساپ و به طور کلی تقابل این دو پیام‌رسان می‌پردازیم.

مقایسه تعداد محتواهای انتشار یافته درمورد تلگرام و واتساپ

همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید؛ بررسی محتواهای تولید شده در توییتر نشان می‌دهد که حدود ۱.۵ میلیون توییت حول موضوع تلگرام و واتساپ، در ۲ سال اخیر منتشر شده است.

نمودار تعداد کاربران و توییت های منتشر شده درباهر تلگرام و واتس‌اپ
از این تعداد، حدود ۱.۲ میلیون توییت فقط در رابطه با تلگرام، انتشار یافته؛ در حالی که محتواهای منتشرشده درمورد پیام‌رسان واتساپ به صورت انحصاری، تعداد بسیار کمتری، حدود ۲۰۰ هزار محتوا را به خود اختصاص داده است.
باقی توییت‌های منتشرشده از این تعداد ۱.۵ میلیونی، شامل محتواهایی است که در آنها به هر دو پیام‌رسان، اشاره شده است.

جالب است بدانید که ۱.۵ میلیون توییتِ راجع به تلگرام و واتساپ، حدودا توسط ۳۰۰ هزار کاربر در توییتر، منتشر شده است که از این تعداد تقریبا ۲۰۰ هزار کاربر، به صورت انحصاری درمورد تلگرام، صحبت کرده‌اند.

این توییت‌ها، عدد قابل توجهی حدود ۱۱ میلیون لایک را در توییتر به خود اختصاص داده‌اند که با توجه به آمارهایی که پیش‌تر بیان کردیم، دور از انتظار نیست که حدود ۸ میلیون لایک به توییت‌هایی تعلق گرفته باشد که انحصاراً به تلگرام پرداخته‌اند و تنها حدود ۲ میلیون لایک، متعلق به محتواهای منتشرشده حول واتساپ است.

بیشتر بخوانید: تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی خارجی جرم‌انگاری می‌شود!

مقایسه میزان رضایت کاربران از تلگرام و واتساپ

فارغ از موضوع تعداد توییت‌ها و تعداد کاربرانی که در محتواهای منتشر شده‌شان به تلگرام و واتساپ پرداخته‌اند، مسئله مهم دیگری با عنوان میزان رضایت کاربران از این دو پیام‌رسان وجود دارد.

نمودار میزان رضایت کاربران از تلگرام و واتساپ
بررسی توییت‌های منتشر شده در طی این ۲ سال نشان می‌دهد که میزان رضایت کاربران از واتساپ ۷ درصد است، در حالی که میزان رضایت از تلگرام آمار چشمگیر ۹۳ درصدی را به خود اختصاص داده است؛ این نتیجه با وجود تعداد لایک‌هایی که توییت‌های مربوط به تلگرام به خود اختصاص داده بودند، قابل پیش‌بینی و مورد انتظار بود.

این مطلب را از دست ندهید: ۱۸۰۰ دلار پاداش نداشتن اکانت در فضای مجازی +تصاویر

کاربران توییتری در محتواهای منتشرشده با تلگرام و واتساپ به چه موضوعاتی پرداخته‌اند؟

ما در لایف‌وب، علاوه‌بر جمع‌آوری و پایش تعداد توییت‌ها و تعداد کاربران و محاسبه میزان رضایت آنها از این دو پیام‌رسان، به موضوعات توییت‌های منتشر شده توسط کاربران نیز پرداخته‌ایم. نتایج این بررسی را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

در ادامه به صورت کامل‌تر، این موضوعات را بیان می‌کنیم.

  • کنایه به مشکلات و معایب واتساپ
    اگر از کاربران پیام‌رسان واتساپ باشید، در این جریان قرار دارید که با وجود اینکه از شروع فعالیت واتساپ، سال‌ها می‌گذرد اما این پیام‌رسان هنوز کمبودها و معایب قابل توجهی دارد.
  • مقایسه به‌روزرسانی‌های کاربردی تلگرام با واتساپ
    با وجود فیلتر شدن تلگرام در ایران، قابلیت‌ها و ویژگی‌های جذاب این پیام‌رسان باعث شده است که همچنان عضوی از اپلیکیشن‌های پرکاربرد تلفن همراه تعداد زیادی از کاربران باشد. این قابلیت‌های خوب و کاربردی تلگرام، با هر به‌روزرسانی این پیام‌رسان، بیشتر و بیشتر می‌شود و تلگرام را در میان کاربرانش، محبوب‌تر می‌سازد؛ از آن طرف اما واتساپ در زمینه نسخه‌های به‌روزرسانی خود، مقداری سستی نشان می‌دهد و اگر یک قابلیت هم به نسخهٔ جدید خود اضافه کند، کاربرانش را شگفت‌زده می‌کند.
  • مقایسه نحوه پاک کردن پیام‌ها در تلگرام و واتساپ
    یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های تلگرام و واتساپ، نحوه پاک کردن پیام‌هاست و به همین دلیل از موضوعات پرتکرار در محتواهای کاربران توییتری بوده است. تلگرام در این مسئله به قدری دستتان را باز می‌گذارد که می‌توانید کل مکالمه را برای هر دو طرف، بدون محدودیت زمانی پاک کنید، در حالی که واتساپ تنها ۱ ساعت به شما زمان می‌دهد، در این ۱ ساعت هم تنها قابلیت پاک کردن پیام خودتان را دارید و همان‌طور که احتمالا می‌دانید در صورتی که پیام‌تان را حذف کنید، طرف مقابل از این ماجرا، بی‌خبر نخواهد ماند!
  • ترجیح تلگرام به واتساپ
    در راستای موضوعات بالا که به آن پرداختیم، بعید نیست که در توییت‌ها موضوع ترجیح تلگرام به واتساپ هم بیان شده باشد.
  •  فیلتر شدن تلگرام و استفاده اجباری از واتساپ
    با وجود اینکه تلگرام همچنان تعداد زیادی از کاربران ایرانی فعال را در خود دارد اما فیلتر شدن آن باعث شده که عده زیادی از مصائب وصل کردن تلگرام بگذرند و استفاده از واتساپ را به آن ترجیح بدهند؛ تا سریع‌تر و راحت‌تر بتوانند با افرادی که می‌خواهند، پیام ردوبدل کنند.
  • مقایسه امنیت تلگرام و واتساپ
    زمانی که صحبت از اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌ها می‌شود، امنیت همیشه مسئله مهم و مقدمی به حساب می‌آید. یکی دیگر از موضوعاتی که در رابطه با تلگرام و واتساپ هم به آن پرداخته شده، همین مقایسه امنیتی این دو پیام‌رسان است. اینکه در این مقایسه کدام‌یک از این دو، برنده میدان شده‌اند مشخص نیست اما احتمال می‌رود که کاربران، واتساپ را پیام‌رسان امن‌تر و حفاظت شده‌تری بدانند.

عزیزالله رضایی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.