هوای پایتخت امروز مطلوب است

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تداوم بارندگی و وزش باد موثر باعث شده کیفیت هوا امروز (۱۷ آذرماه) در بیشتر مناطق پایتخت در محدوده قابل قبول قرار بگیرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز (۱۷ آذر ماه) با توجه به تداوم بارندگی و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته در بیشتر مناطق شاهد برقراری وضعیت قابل‌ قبول خواهیم بود.

برقراری ناپایداری جوی همراه با احتمال بارش پراکنده و گاهی افزایش تندی باد طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد و کیفیت هوای بیشتر مناطق پرتردد در وضعیت مطلوب باقی خواهد ماند.

در شامگاه نیز با افزایش تندی باد در برخی ساعات و عدم تجمع آلاینده‌ها انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد. هرچند با افزایش تردد خودروها احتمال می‌رود در برخی مناطق پرتردد شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا باشیم.

صبح فردا (۱۸ آذر ماه) با کاهش تندی باد و همزمان با آغاز تردد خودروها غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا خواهد کرد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

به‌تدریج با کاهش ناپایداری جوی طی روز پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد و با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت فردا (۱۸ آذر ماه) پیش‌بینی می‌شود تجمع آلاینده‌ها و افزایش غلظت ذرات معلق ناشی از تردد خودروها باعث برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد شود، بااین‌حال با افزایش نسبی تندی باد در ساعات پایانی فردا پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا دورازانتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۶۳ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۵۹ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.